Brug Trustpilot til forretningsudvikling

Trustpilot kan mere end at vise en score

Jeg tror, at de fleste firmaer går op i kundetilfredshed – Eller det bør de i hvert fald! Alle vinder ved høj kundetilfredshed: Kunderne, medarbejderne og selvfølgelig virksomheden.– Loyale kunder er glade kunder, som køber mere og anbefaler din virksomhed til deres venner.

 

Du skeler højst sandsynligt allerede til din Trustscore, og ellers burde du måske begynde. Ikke kun fordi det er et signal til potentielle kunder og en del af dit omdømme, og bør tages seriøst – men fordi der er en værdifuld indsigt at hente.

Et tal er ikke bare et tal

Hvis du vil bruge scoren som et KPI, så er du naturligvis nødt til at kigge på den historiske udvikling – Som altid med et KPI – Er 8.0 godt – Hvis den for 2 måneder siden var på 9,1?

 

Men det er ikke scoren, eller for den sags skyld hvordan du skal skaffe flere anmeldelser vi skal snakke om i dag – Det kan du finde masser af indlæg og ideer til på nettet.

 

Trustpilot er en kvalitativ og kvanitativ indsigt i din virksomhed

Trustpilot giver dig dine kunders holdninger og meninger, råt for usødet. Har du ikke kunden i centrum, så får du det at føle – Og omvendt, hvis du leverer en god service, så får du det også at vide – Og det kan du bruge til at udvikle din virksomhed.

 

Når du stille og roligt har fået indsamlet over 100 anmeldelser vil der højst sandsynligt begynde at danne sig et mønster, og så kan du begynde at klassificere dine anmeldelser med nogle temaer, og notere dem ned i et excel ark, og naturligvis med stjerne ratings for temaet.

 

trustpilot-klassificering

 

Denne klassificering kan du så bruge til at identificere hvor du gør det rigtig godt, og hvor du har plads til forbedring.
For overskuelighedes skyld laver du naturligvis et diagram – især i disse datavisualiseringstider.

 

negative-ratings

 

Nu ved du så hvor du skal tage action – i dette tilfælde er det leveringen – Undervejs med din klassificering sørger du for at tage nogle nøgle ord med ud – Og på den måde har du en indikator for hvad der skal forbedres – Og hvor det går godt for din virksomhed.

 

Konkurrent afdækning

Du kan selvfølgelgi lave samme nummer på dine konkurrenter, da det hele kan gøres uden at logge ind. så ved du også hvor skoen trykker for dem, og så er DU et skridt foran.

 

Det er enkelt, og hvs du har over 100 anmeldelser, så bør der være temaer, som går igen. Nu har du så endnu et værktøj, som du kan udvikle din virksomhed efter.

2 responses

  1. […] Ja, kundetilfredshed er der jo i forvejen mange virksomeder der måler på i en eller anden form, det kan være Trustpilot, dyre brancheundersøgelser mm. Men det tal skal vi jo omsætte til noget vi kan udvikle organisationen med. Jeg har tidligere skrevet om, hvordan du kan bruge Trustpilot-anmeldelser til at forbedre din service. […]

  2. […] skal du nok få det at høre om det på Trustpilot (læs i øvrigt min artikel om at bruge Trustpilot anmeldelser til at forbedre din virksomhed), eller en rask lille  shitstorm på sociale […]

Leave a Reply

%d bloggers like this: