Det lille øjeblik, der har ændret reglerne for e-handel

Jeg har sammen med min gode ven og kollega Steffen Kjærulff skrevet et indlæg om, hvordan mobiltelefonen for altid har ændret vores købsprocesser, du får her et lille sammenkog, mens du må ty til LinkedIn for at læse posten i dens originale form.

Havde du selv troet for 10 år siden, at telefonen skulle kunne bruges til at betale med i føtex, og at du skulle bruge den til at finde inspiration eller måske endda foretage et online køb?

De 4 øjeblikke

Vi bruger mobilen når vi har et øjeblik, et øjeblik hvor vi har behov for at finde inspiration eller information omkring noget vi gerne vil. Steffen og jeg har researchet en del på området, og er nået frem til, at der er 4 overordnede øjeblikke, som har stor betydning for forbrugernes rejse fra interesse til køb.

  1.      “Jeg vil gøre-øjeblikket”
  2.      “Jeg vil købe-øjeblikket”
  3.      “Jeg vil ud-øjeblikket”
  4.      “Jeg vil vide-øjeblikket”

 

Det er 4 øjeblikke, og Google siger (jeps, så skal man lytte efter) at det er nødvendigt at vi som redaktører, kommunikatører og marketingsfolk tager hånd om disse øjeblikke.

Vi har alle stået i elgiganten (eller FONA), og egentlig været tæt på at købe noget, og efter sælgerens fine tale, så følte vi os overbevist om at det var et godt køb, men mens du tænker over købet, så slår du lige nogle af tingene efter på din smartphone.

 Det er der faktisk op mod 82 % af os der gør.

 

Så hvorfor skal vi ikke hjælpe forbrugerne på vej i de små øjeblikke, der rent faktisk er så vigtige?

Det svarer Steffen og jeg på ovre på LinkedIn, hvor du kan læse hele posten i dens originale form.

One thought on “Det lille øjeblik, der har ændret reglerne for e-handel

Skriv et svar